Handicare Stairlifts

Handicare biedt vele oplossingen om de zelfstandigheid van lichamelijk gehandicapten en ouderen te vergroten. Trapliften zijn één van de vele hulpmiddelen die deze marktleider aanbiedt. Wereldwijd worden hun distributeurs digitaal ondersteund vanuit de Nederlandse fabriek in Heerhugowaard. Middels een uitgebreid intranet kunnen niet alleen onderdelen worden besteld, maar ook kunnen handleidingen en instructiefilms worden bekeken. Tevens is marketingmateriaal in de vorm van brochures en posters uitgebreid beschikbaar voor de vele duizenden dealers die zich inmiddels in meer dan 70 landen bevinden. En dat in meer dan 10 talen. Ridders maakte het allemaal mogelijk middels een maatwerk applicatie.

Ultralight maatwerk applicatie
Webshop in 10 talen, 70 landen en 4 valuta
Beeldbank met foto's, PDF's en video
Extreem efficiënte database
Uitgebreide Business Intelligence

De uitdaging

Het begon allemaal met een papieren catalogus die periodiek naar de dealers werd verzonden. Probleem was dat zowel het assortiment, als het dealernetwerk razendsnel groeide. Hoe staat een Nederlandse techneut in een magazijn een Chinees sprekende dealer te woord? Of hoe leg je een Noorse installateur uit dat het onderdeel dat hij wil hebben niet geschikt is voor het type traplift dat zijn klant heeft? Daarbij zat de groei van Handicare behoorlijk in de lift. Meerdere trapliftfabrikanten werden toegevoegd aan het concern, wat direct invloed had op het assortiment.

De oplossing

Ridders bedacht een oplossing waarbij dealers allereerst gekoppeld konden worden aan de trapliftmerken die zij voerden. Ook de moedertaal van de dealer speelde daarbij een belangrijke rol, waardoor maatwerk mogelijk werd op het gebied van technische ondersteuning. Vervolgens werd een maatwerk webwinkel gebouwd, waar onderdelen werden gerubriceerd op traplifttype. Aldus ontstond een matrix waarbij een dealer op maat werd bediend, in de juiste taal, mét de juiste prijs, zonder hem (of haar) te overdonderen met onbekende producten.

Het succes voor de klant

Daags na livegang verscheen er een grote grijns op het gezicht van alle betrokken medewerkers van de technische dienst: het aantal telefoontjes en e-mailtjes ging razendsnel richting nul. Dealers en installateurs konden immers via de dealersite razendsnel in hun eigen taal het juiste onderdeel vinden. Vele duizenden bestellingen zijn inmiddels verzonden.

Naar aanleiding van dit ongekende succes, breidde Ridders het systeem uit door tevens Marketing-materiaal toe te voegen. Ook verschenen de eerste technische video’s op de portal. Het spreekt daarbij voor zich dat een en ander ook goed zichtbaar is op mobiele telefoons en tablets, zodat installateurs direct het juiste onderdeel kunnen bestellen, zelfs als zij bij de klant op de trap zitten.

Ook op zoek naar een slimme oplossing? Maak Ridders deelgenoot van jouw probleem en laat ze meedenken. Het eerste contact is zo gelegd!

Ridder Ron

Samen aan de slag met jouw project?

Neem dan contact op met Ron Arends

Bekijk ons hele team